Sommarkonsert med Ylva Stenberg och Ernst Erlanson

Ylva Sofia Stenberg är en ung sopran från Arvika, numera bosatt i Tyskland där hon är anställd operasångare vid det anrika operahuset i Weimar. Utöver sina operaengagemang arbetar hon som konsertsångare i både Tyskland och Sverige. 2019 debuterade hon med Göteborgssymfonikerna i Carmina Burana, och sjöng Galatea i Händels Acis and Galatea i en kritikerrosad produktion på̊ Confidencen i Stockholm, som även spelades in av Sveriges television. Ylva Sofia har vunnit ett antal prestigefyllda stipendier bland annat Jenny Lind-stipendiet år 2017.

Ernst Erlandson kommer från Umeå och är en ung aktiv pianist både som solist, kammarmusiker och ackompanjatör. Han anlitas ofta av bland annat Wermland Opera och SäffleOperan som orkesterpianist och repetitör. Ernst har deltagit i ett antal internationella pianotävlingar, 2019 fick han tredje pris i Horowitz International Competition i Sydkorea. Ernst tog sin kandidatexamen i klassiskt piano på Musikhögskolan Ingesund för Professor Julia Mustonen-Dahlkvist och studerar för närvarande musiklärarprogrammet.Konsertens program bjuder både på musikdramatiska pärlor, nordiska romanser och pianosolo.

Konferencier är Sandra Wettergren. Konserterna hålls på Arvika konsthalls bakgård den 25 juli klockan 15.00 och 17.00. Entrépris: 150 kr, medlem 100 kr, ungdom/student fri entré. Obs! begränsat antal platser i publiken, föranmälan på e-post: arvikakonsertforening@gmail.com

Konserten arrangeras i samarbete med Arvika Konsthall.

Nils Petter Tveten
Orförande

Ylva Stenberg och Ernst Erlandson. Foto: Timmy Gasslander.

2 thoughts on “Sommarkonsert med Ylva Stenberg och Ernst Erlanson

1. Två biljetter till 17 föreställningen.

Comments are closed.