Onsdag 10:e januari: Trettondagskonsert

Wermland Operas orkester är på turné runt om i Värmland, ett samarrangemang mellan Ingesund och Arvika Konsertförening.

Det utlovas ett pärlband av vacker klassisk musik från Österrike, Ungern och Balkan av tonsättare som Johannes Brahms och Béla Bartok.

Kvällens solist är Wermland Operas egen sopran AnnLouice Lögdlund som sjunger arior ur operetter av Franz Lehár.

Dirigenten, Roland Kluttig kommer direkt från Tyskland.

Då konserten är ett samarrangemang mellan Ingesund och Arvika Konsertförening så kan man behändigt lösa biljett i förväg via Tickster, genom följande länk:

Och går ni in på Tickster så kan ni där också hitta nästkommande konsert som också är ett samarrangemang mellan Ingesund och Konsertföreningen; den 17 mars kommer operasångaren Rickard Söderberg. En konsert som nu äntligen ska bli av.

Dag: Onsdag 10:e januari
Tid: 19.00
Plats: Stora konsertsalen, Musikhögskolan Ingesund
Entré: 200 kr / Medl. i AJ&B och AKF 150 kr / Ungd. t. o. m. 19 år samt stud. – fri entré