Bli medlem i Arvika konsertförening!

Nu är hösten i det närmaste här, så som varje år, men mycket är sig ändå inte likt. Vi har coronaläget att ta hänsyn till. Därför har vi beslutat att inte ha ett tryckt generalprogram för hösten. Men uppgiften att arrangera trevliga konserter för er, kära publik, har vi fortsatt.

Konsertföreningens styrelse har med gott mod planerat in konserter, men ni förstår säkert att vi måste reservera oss mer än vanligt. Det har inte varit lätt att planera och vi har tvingats avvakta tills det nu ser mera klart ut.

En levande förening bygger förstås på dess medlemmar. Vi hoppas att ni, nya och gamla medlemmar fortsatt vill vara just medlemmar även denna säsong, hösten 2020-våren 2021. Medlemsavgiften är oförändrat 150 kr och med denna ger ni ert värdefulla stöd och dessutom berättigar medlemskapet till en lägre entré vid våra konserter.

Nya abonnemang för säsongen 2020-2021 kostar liksom tidigare 750 kr och med detta alternativ har ni betalt såväl medlemskap som entré vid våra konserter.

Vårt bankgironummer är 5126-9868. Vill du hellre använda Swish så är numret 123 351 1995

Lovisa Lundmark

De konserter vi nu planerat in är:

Tisdag 13 oktober: Nordiska Saxofonkvartetten.
Ny och klassisk musik, bland annat av Dvorák. Läs mer om konserten här.

Onsdag 4 november: Musik av Gullin.
I samarbete med Musikhögskolan Ingesund och Arvika Jazz & Blues Med stråkkvartett på plats blir det också något klassiskt stycke, ev Beethoven som passar särskilt bra just i år.

Onsdag 11 november: ”Med Bach till Sydamerika”
Konsert med ensemble Villancico.

Lördag 21 eller 28 november: Stipendiatkonsert
Stipendiatkonsert med Lovisa Lundmark.

Söndag 13 december: Julkonsert
Stämningsfull advents- och julmusik, med barnkör från Arvika kommunala musikskola.