24 november: Marine Pérez Trio + Ingesunds Folkmusikstudenter (flyttat till Ritz)

Denna afton blir det en ”dubbelkonsert” där vi under första set får lyssna till folkmusikstudenterna på Ingesund och i andra set, efter paus ett möte med MP3-Marine Pérez Trio!

Nina Pérez – fiol & Viola dá more
Mia Marine – 5 strängad fiol
Mattias Pérez – 12-strängad gitarr

MP3 firar i år 20 år som band, och trion bildades då Nina och Mattias studerade vid Ingesund och Mia var student på KMH i Stockholm.
De har sedan dess turnerat tillsammans i länder som Skottland, Australien, Belgien, Chile m.fl. Trion har släppt tre album och ett fjärde är nu på väg. Samtliga medlemmarna arbetar också som lärare på Ingesund.

Folkmusikstudenterna har under hösten arbetat med temat ”Från arkiv till scen”, där de själva letat fram låtmaterial i diverse arkiv för att sedan tolka musiken och arrangera den för sin grupp.
Musikforskaren Märta Ramsten har även besökt Ingesund under hösten och delat med sig av hennes liv och arbetsgärning kring att just samla in och levandegöra svensk folkmusik.

Samarrangemang med Arvika Jazz & Blues, Musikhögskolan Ingesund samt Ritz.

Dag: Fredag 24 november
Tid: 19.00
Plats: Ritz Club, Arvika
Entré: 200 kr / Medl. i AJ&B och AKF 100 kr / Ungd. t. o. m. 19 år samt stud. – fri entré