Välkommen till en ny säsong!

Ärade musikvän, nu är hösten här och vi går mot ljusare tider! Ni förstår säkert vad vi menar. Vi tror att vi inte längre behöver nöja oss med musik på tv, radio eller digitalt, utan vi kan börja gå på konsert i Arvika igen, träffas som förut! Det är väl alldeles fantastiskt att vi står inför en ny säsong i Arvika Konsertförening Vi tar alltså nya tag, om detta gamla uttryck går an, bildlikt.

Vi hoppas att alla ni musikälskare fortsatt vill komma på konsert och att ni väljer att också lösa medlemskap i föreningen, för som ni vet så bygger en förening på dess medlemmar. Stort tack om du vill stötta Arvika Konsertförening! Dessutom har vi stöttande medlemmar som har svårt komma på våra konserter, som inte längre bor i Arvika. Dessa tackar vi för stödmedlemskapet.

Hur man löser medlemskap för säsongen höst 2021-vår 2022:
Medlemskap i Arvika Konsertförening kostar 150 kr för hela säsongen. Bankgiro nr är 5126-9868. Vi har också swish nr 123 351 1995. (Detta swishnummer använder vi också vid entrén till våra konserter, men det går fortsatt också att använda kontanter.)

Konsertföreningens konserter är såklart öppna för alla, men medlemmar erlägger en lägre entréavgift. Om man istället väljer ett personligt abonnemang kostar det 750 kr. Då har man tillträde till varje AKF-konsert och behöver inte lösa entré för varje tillfälle. Biljettpriser vid konserterna: Medlemmar 100 kr, Övriga 150 kr, Barn/ungdom/studerande Gratis. Priset kan dock variera något vid samarbete med andra arrangörer

Swish logo

Vid årsmötet i juni hade vi glädjen att välja in två nya styrelsemedlemmar, Jan-Olof Jedvik Nilsson och Ann-Helen Lindskog och vi avtackade Monica Öman efter flera års styrelsearbete. Övriga styrelsemedlemmar kvarstår men med lite ommöbleringar. Ordförande är nu Irja Nilsson

Vi har för hösten valt att ännu inte trycka någon folder med all konsertinformation, pga kvarstående ovisshet med pandemiläget, men kommer att löpande informera er via mail och såklart här på vår hemsida och på Facebooksidan. Konserterna affischeras också på de offentliga anslagstavlor vi vet om i stan.

Vad har vi då för konserter att se fram emot i höst?
Den 17 oktober får vi uppleva en konsert med Arvika Stråkorkester och vår stipendiat Freja Apelqvist på cello. Den 17 november kommer Karin Dornbusch, klarinett och Zemlinskykvartetten. Den tredje advent blir det traditionsenlig adventskonsert i Trefaldighetskyrkan. Läs mer om detta på vår programsida.

Så musikvänner, vi har förhoppningsvis en härlig höst att se fram emot och hoppas vi möts!

Irja Nilsson