13 januari: Trettondagskonsert på turné, Wermland Operas Orkester

När Fredrik Burstedt återigen gästar Wermland Opera som dirigent och violinist serveras publiken en sprudlande trettondagskonsert med musik som hör årstiden till. Verk av Johann Strauss, Wolfgang Amadeus Mozart och Franz Lehár står traditionsenligt på programmet. Dessutom får vi bland annat höra filmmusik signerad Ennio Morricone och Bernard Herrman! Varmt välkommen till en festlig Trettondagsafton!

Festkonserten blir komplett när vi adderar sopranen Karolina Andersson som, när hon inte sjunger Nattens drottning och andra sopranroller på Kungliga Operan, Folkoperan eller Komische Oper i Berlin, odlar och säljer växter hemma i sin egen Högvalta handelsträdgård i Arvika. Karolina har dessutom haft engagemang på bland annat Opéra national de Paris, Théâtre du Capitole Toulouse, Staatsoper Berlin, Volksoper Wien, GöteborgsOperan och Malmö Opera.

Datum: Fredag 13:e januari
Tid: 19.00
Plats: Stora Konsertsalen, Musikhögskolan Ingesund
Pris: 150 kr, medlem i AKF 100 kr, Ungdom t.o.m. 19 år samt student – fri entré

Biljetter till denna konsert kan bokas via Arvika Konsertförenings Swish-nummer: 123 351 19 95,
men biljetter kommer också att säljas direkt på plats vid konserten.