Wermlandsensemblen under ledning av Gunnar Eriksson: Ett Solvarv

Genom åren har den värmländska kören Wermlandsensemblen haft otaliga konserter med flera av landets mest framstående körledare. Wermlandsensemblen bildades redan 1982 och har under åren haft många av regionens främsta korister och musiker som medlemmar.
Wermlandsensemblens konserter i höst leds av en av landets absolut mest välmeriterade körledare – Gunnar Eriksson från Ljungskile i Bohuslän.

Gunnar är främst känd som ledare för Göteborgs kammarkör och i egenskap av Mästare har han engagerats av många av de mest framstående körerna runt om i hela världen. Hans konserter har genom åren präglats av en helhetssyn där presentationen av musiken ägnas lika stora respekt som den klingande musiken. Denna egenskap som Gunnar Eriksson besitter är en av orsakerna till hans stora popularitet inom körsången. Hans konserter har också genom åren präglats av hans egna körarrangemang som för den vane körlyssnaren alltid ger ett omisskännligt avtryck.

Datum: 1 oktober
Tid: 19.00